30 Haziran 2016 Perşembe

Zeytinyağlı Karbonatlı Kek Tarifi

MALZEMELER:

2 veya büyüklüğüne göre 3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı zeytinyağ
1 su bardağı süt
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı unlanmış kuru üzüm (tabana batmaması için)
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı tarçın
alabildiği kadar un (4 fincan kadar kullandım)


80-90 lı yıllarda çocukluğunuz geçtiyse bu karbonatlı tarçınlı kekleri mutlaka yemişsinizdir. Zaten şimdi olduğu gibi her zaman yapılan bir şey değildi kek bizim çocukluğumuz da anca misafir gelecekte öyle yapılacak hevesle beklediğimiz bir lezzetti. Kabartma tozu yoktu yada varsa da ben hatırlamıyorum tek kurtarıcı karbonattı :)) İşte beni çocukluğuma götüren yumuşacık nefis bir kek tarifi...Ben köy yumurtası kullandığım için 2 adet kullanıyorum normal yumurtaları 3 adet
kullanabilirsiniz.





YAPILIŞI:


Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Un hariç diğer malzemeleri ekleyerek karıştıralım. Azar azar un ekleyerek boza kıvamında bir hamur elde edelim. Yağlanmış fırın kabına döktüğümüz keki ısıtılmış 180 derece fırında kürdan temiz çıkana kadar yaklaşık 40 dk pişirelim. İlk sıcağı gidince kalıptan çıkarıp servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder