12 Mayıs 2016 Perşembe

Elmalı Turta Tarifi

MALZEMELER:

HARCI İÇİN:

4 adet orta boy elma
4 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

HAMUR İÇİN:

1 adet yumurta
125 gr tereyağ veya margarin
yarım çay bardağı yoğurt
1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un


Anneler gününde anneannem için yaptığım nefis bir turta oldu ki elmalı kurabiyeleri çok sever...Ben kalpli kalıp kullandım kalanı farklı bir borcam da yaptım,siz isterseniz büyük boy kalıp kullanabilir veya benim gibi 2 ölçü yapabilirsiniz...




YAPILIŞI:

Elmaları rendeleyerek şeker ekleyelim. Uygun bir tavada suyunu salıp çekene kadar kavuralım. Tarçını ekleyerek karıştıralım ve soğumaya bırakalım. Hamur için un harici diğer malzemeleri kolaylık olması için mikser ile çırpalım. Azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamurdan yumurta büyüklüğünde bir bezeyi üzeri için ayıralım. 15 dk kadar dinlendirerek kalıbın büyüklüğüne göre açalım. Üzerine elmalı harcımızı yayarak ayırdığımız hamur ile süsleyelim (ben kurabiye kalıpları ile kestim). Isıtılmış 175 derecelik fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirelim. Oda sıcaklığına gelince kalıptan çıkarıp üzerine pudra şekeri serperek servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder