29 Mart 2016 Salı

Buzlukta Nohut Nasıl Saklanır

MALZEMELER:

1 kilo nohut
haşlamak için su
buzdolabı poşeti


Ben genelde salata ve kızımın çorbalarına katmak için bu şekilde minik poşetlere ayırarak kullanıyorum. Hazır haşlanmış nohut almaktansa bir kenarda kendi kendine pişmiş olan nohutlar çok büyük kolaylık sağlıyor.

YAPILIŞI:

Nohutu 1 gece önceden sıcak su ile ıslatalım. Sabah kalktığımızda suyunu değiştirelim. Pişireceğimiz zaman suyunu süzüp durulayarak tencereye alalım (ben düdüklü tercih ediyorum). Üzerine geçecek kadar su ekleyerek pişirelim. Nohutlar yeteri kadar haşlandıktan sonra suyunu süzelim. Ben hepsinin almasam da üzerlerin de ki kabukları tercihe göre temizleyelim. Tamamen soğuyunca istediğimiz miktarlarda buzdolabı poşetlerine koyarak buzlukta saklayabilirsiniz. Tüketeceğiniz zaman durulayarak çözdürmüş oluyorsunuz zaten...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder